Eger önkormányzata gőzerővel dolgozik a város parkolási koncepciójának megújításán, és a lakossági vélemények alapján a helyiek érdekei kerültek a fókuszba. Vágner Ákos polgármester Facebook bejegyzésében számolt be az elmúlt napokban tartott lakossági fórumok eredményeiről, amelyek egyértelművé tették: szigorúbb, igazságosabb rendszerre van szükség, mégpedig az eddig ingyenes utcákban lakók saját kérésére!
A polgármester hangsúlyozta, hogy rövid távon sem az autók száma nem fog csökkenni, sem új, nagyszámú parkolóhely nem létesül. A cél tehát a meglévő kapacitás optimalizálása az egriek számára.
A fórumokra elsősorban olyan utcák lakóit hívták meg, mint a Szarvas Gábor utca, Grónay Sándor utca, Remenyik Zsigmond utca és Pacsirta utca, melyek eddig nem tartoztak a fizetős parkolási övezetbe. Ezek az utcák az ingyenes parkolás miatt rendkívül zsúfolttá váltak, nem csak a környéken élők, hanem a város más részeiről érkezők által is.
Az önkormányzat eredeti javaslata szerint ezek az utcák is bekerülnének a fizetős övezetbe, a helyi lakosok számára pedig kedvezményes bérletet biztosítanának. A fórumokon részt vevő lakók azonban egy meglepő fordulattal nemcsak támogatták az elképzelést, hanem egyenesen azt kérték, hogy az érintett utcákat a legmagasabb díjövezetbe sorolják be. Ezzel kívánják biztosítani, hogy a helyiek valóban hozzájussanak a parkolóhelyekhez. Ez a drasztikus lépés a lakosok részéről is azt mutatja, mekkora a nyomás az érintett területeken a parkolás terén.
A tervezet, melyet a júniusi közgyűlés tárgyal majd, a Remenyik utcában egyedülálló megoldást javasol: kizárólag az ott lakók válthatnak bérletet, mások csak óradíj ellenében, maximum két órára parkolhatnak. Hasonló rendszer várható a Szarvas Gábor utcában is, ahol szintén jelentős parkolási problémák tapasztalhatók.
Az önkormányzat célja egy szigorúbb, igazságosabb és a belváros élhetőségét javító parkolási rend bevezetése, amely hosszú távon szolgálja az egri lakosok érdekeit. A lakossági visszajelzések alapján a városvezetés elkötelezett amellett, hogy olyan rendszert alakítson ki, ami valóban a helyiek parkolási igényeit részesíti előnyben.
